Thursday, June 16, 2016

Yola çıkmadan önce alınacaklar--->"YUAN"

                 Hatırlarsınız ki en son yazımda Çin'e gitmeden önce Yuan alıp gidin diye öğüt vermiştim;Efendim eh güzel verdim size bu tavsiyeyi ama gel gelelim ben böyle yaptım mı?Hayır!!!İşte ilk kez Çin'e gitmişim zaten heyecanlıyım nereden aklıma gelsin yuan almak dedim ki aman paramı dolar yapayım orada bir dövizcide bozdururum.Leyla hayır ne alaka Türkiye'mi sandım orayı her yerde exchance office filan.Yok valla billa yok en azından ben ne kadar baktıysam da etrafa nafile yok.Ya havalimanında bozdurabiliyorsun ki (Sakın ha Sakın bozduran arkadaşlarım bin pişman oldu o alınan yüksek komisyonları görünce)ya da bankaya gideceksin sıraya gireceksin pasaportu gösterdin falan filan yahu zaten sayılı gün kalıyorsanız işkence gibi gelir insana.Neyse biz otele varmıştık ya ilk gece kaldık mı yuansız şimdi diyeceksiniz ki yahu doların varmış gidip onla al alacağını git gideceğin yere.Hahahahhaa valla çinliler güler size her ülkede olduğu gibi turistseniz paranız vardır mantığıyla düşersiniz tuzağa valla kazıklanırsınız.Neyse tabii ki her çinli gibi Song hocamızda erkenden uyumaya gittiği için bizde maalesef parasız aç ve susuz bir şekilde otel odasında kapalı kaldık demeyeceğim daha ilk günden attık kendimizi sokaklara :D Yahu ilk defa gelmişim oturur muyum odada ben.Sevgili arkadaşım Sena ile çıktık otelden başladık uzaklaşmaya.Tabii internetimiz olmadığı için her defasında geçtiğimiz yolların fotoğrafını çekerek ve hep yol ayrımlarında sağ taraftan dönüş yapmaya karar verdik.
                 İşte şimdi yabancı bir ülkede ilk gece heyecanı ile attık yollara kendimizi ama bakalım neler mi gördük??Da da da da ...Yahu sokaklarda ilerlerken koku daha önceki çin hakkında yapılan yorumları okuduğumda duyduğum ayy sokaklar leş gibi kokuyor.Aman sakına gezinmez maskesiz.Aman şu aman bu.Yok arkadaşım yok koku filan yok!!!!Kim demiş yahu bu kokuyor lafını.Nedense biz hiç koku filan hissetmedik.Etraflarda Street Food'lar tabii ki popular bir şekilde tezgahlarda satılıyordu.Ama denemek için ilk gün bu cesareti kendimde bulamadım.Sadece bakmakla yetindik zaten yuan yok eldeki doları da cimrilikten harcayamıyoruz hehehe ^^
                    Ama seven için güzel şeyler vardır elbette bu kadar nimet arasında mis gibi de kokuyordu canım şimdi hakkını yemeyelim.Bakın diyelim ki yurt dışına çıktınız değişik bir kültürü tanıyacaksanız    öncelikle o kültüre ait yemekleri tadın!!!Cidden yemek kültürü,yemeğin nasıl sunulduğu,kullanılan malzemeler bize o ülke hakkında çok şey öğretir.Merak etmeyin çok yakında sokakta yediğim yiyecekleri de tanıtacağım ama şimdilik biz bu ışıltılı yollarda yürüyelim.
İşte yine bir sağa dönüş yapacağız :D Yollarda Çince karakterlerin (Hanzi) yanında Pinyin yani okunuşları da yer almakta o yüzden sakin olabiliriz.Tabii ki bisiklet sürerek evlerine giden insanlarda Çin için klasik bir değer.Ah ah keşke bizde bu bisiklet kullanma alışkanlığımızı çocukluktan hem sağlığımız hem de doğa için kazanım haline getirsek ümitleriyle yazımı burada sonlandırıyorum.Dürüst olmak gerekirse sıkıldım sankim biraz yazmaktan  tekrar görüşünceye dek hoşçakalın:))

3 comments:

  1. Merhaba Leyla abla hesabınızı merakla takip ediyorum lütfen daha fazla paylaşımda bulunur musun :)

    ReplyDelete
  2. Acaba Street Food'larla ilgili bir yazı yazmayı düşünüyor musun?Cidden ilgimi çeken bir bloğun var bol şanslar :D

    ReplyDelete
  3. Teşekkür ederim arkadaşlar merak etmeyin daha bol bol paylaşımda bulunacağım.Street Food konusunu da yapıcaklarım listesine hemen ekliyorum ^^

    ReplyDelete