Tuesday, June 7, 2016

Çindeki İlk Adımlar...

Nasıl gidiyor millet??
            En son yanlış hatırlamıyorsam havalimanında kalmıştık.Ah evet şimdi pasaport kontrolünden de çıktık!!!Bizi  karşılamaya şeker mi şeker  rehberimiz gelmişti elinde kocaman bir pankartla bizleri bekliyordu.Artık ellerimizde bavullar dış kapıya gelmiştik.
            Eyvah içeriden dışarısı soğuk gibi gözüküyordu,Neden??Neden?? annemi evet sevgili anneciğimi dinleyip şort tişört giyinmiştim ki?Herhalde bu izlenime kapalı olan havadan dolayı kapıldım.Lakin Shanghai'a gelmişseniz ve sizi bol güneş ışıklarının bekleyeceğini zannediyorsanız ne yazık ki yanılıyorsunuz.Çünkü özellikle güneşli olması beklenen yaz aylarında Shangai'da zıt olarak hava kapalı ve geceleri soğuk oluyor.Vee evet unutmamışken söyleyeyim Musan ikliminin etkisiyle o tam beklemediğiniz anda yağan yağmurları da unutmamak gerek.Dip Not:Bavulunuza mümkünse bir şemsiye koyun.Bakın ilerde çok hayır duası edersiniz sevgili okuyucu.
            Evet uzun ve geniş bir koridorda ilerledikten sonra büyük camların arkasındaki o benim ayy üşüyecek miyim dediğim dış ortama çıkmamla herşey tam zıt bir duruma dönüştü.Wooow yüzümüze doğru esen o sıcak hava da neydi.Arabistan çöllerinde olacak bu sıcaklık beni birazda olsun motive etti ve grupta o halen ceketleriyle olan arkadaşlarımın şaşkın bakışları arasında cool bir tavırla eh yaz ayındayız tabii k, sıcak olucak bakışımı takındım :D
           Bizi bekleyen tur otobüsümüze bindikte sonra bavullarımızı bırakmak üzere otelimize doğru yola çıktık.Arkadaşlar Shanghai'da havalimanından şehre doğru gittikçe gelişmenin arttığına şahit olacaksınız.Aşama aşama büyüyen binalar,bazı apartmanların çatılarında bulunan bahçeler,üst üste yükselen çok katlı otobanlar yanlış hatırlamıyorsam biz yolumuza 3. katlı otoparktan gidiyorduk.Uff ben galiba biraz kafa karışıklığına neden oluyorum.Hemen şuraya bir fotoğraf ekleyeyim netlik amaçlı :D
 
         Ya aslında İstanbul'da Mecidiyeköy'de de böyle bir yol yapılmıştı ama daha fazla yerde bu şekilde yollar yapılmalı Çin'de çoğu yerde yollar bu şekilde^^Evet bu arada hava çok sıcak biz otobüsteki klimaları açtırdık lakin yolda ilerlerken başladı mı yağmur.Ben ne dedim size "Alın şu şemsiyeyi lazım olur!!"Bu şekilde ilerledikten sonra sonunda kalacağımız otele ulaşmıştık.Artık pasaportlarımız kontrol edilip oda anahtarlarımız da verildikten sonra odalarımıza çıktık.Odaların pek temiz olmasını beklemiyordum açıkçası aslında ön yargılı değilim ama daha önceden Çin'e gitmiş çevremdeki kişilerin yapmış olduğu yorumlar sonucu eh bunu kabullenerek ama kendi fikrimi oluşturmak amacıyla yine de ön yargılı olmadan temkinli olucak şekilde bazı şeylerin elbette beklentilermizden farklı olacağını düşünerek gittim.
       Ve inanır mısınız oda Mis EVVVEETTT Mis gibiydi.Yataklar,tuvalet her yer tertemizdi.Oh ya herşeyi düşünmüşlerdi evim gibi bir ortam olmasına şaşırdım.Bu arada kesinlikle yanlış anlamayın reklam yapmak gibi bir niyetim yok ama kaldığım otelin gidecek özellikle öğrenci arkadaşlara bir bilgi ah nerede kalsam? derdi yaşamasınlar diye paylaşmak istiyorum.Tabii 2. kez Shanghai'a gittiğimde aşırı lüks bir otelde kaldım ama onu daha sonra ki yazılarımda bahsedeceğim.Burada uygun bir fiyatı olan Shanghai'nin bir çok yerinde şubeleri olan "Homeİnn'in Hongkou şubesinde Konfiçyus enstitüsü daha önce oranın parasını bizim yerimize ödedikleri için kaldık.Lakin bu Homeİnn'in Shanghai'ın bir çok yerinde şubesi var güvenlikle uygun fiyata kalabilirsiniz.
       Aman son bir not düşeyim sakına sakın paranızı otelde bozdurmayın aşırı komisyon alıyorlar.Ben bozdurmadım o yüzden size tavsiyem Türkiye'den giderken bir yerden Yuan alın en azından sizi gittiğiniz ilk gün idare edecek kadar.İstanbul'da yaşayanlar bilindiği üzere pek dolaşmaya gerek yok Eminönün'deki dövizcilerde ve Kapalıçarşı'da Yuan bulabilirsiniz.^^

No comments:

Post a Comment