Thursday, June 2, 2016

Çin'e giderken uçak 10 saat mi?Ayy bu yol nasıl bitecek?

Merhaba arkadaşlar bu yazımda ilk defa Çin'e gidecek arkadaşlar için uçakta izlenimlerimi paylaşmak istiyorum.Da da da da ve başlayalım;
               Atatürk havalimanın'dan China Air-Türk Havayolları ortak uçuşuyla almış olduğum indirimli biletimle HSK sınavını geçmiş olmam sonucu Konfiçyus Enstitüsü'nün vermiş olduğu bursu değerlendirmek üzere bir grup arkadaşım ve değerli Song hocamızın rehberliğinde gece 1 sularında bismillah çekerek dualar okuyarak yola koyulduk.(Burada burs aldığımı neden mi söylüyorum malum bazı arkadaşlar düşünebilir yahu kıza bak be anne baba ben Çin'e gidiyorum demiş ve gitmiş:D Maalesef ki dünyanın taa diğer ucuna öyle canım istedi diye gideceğim desem herhalde annem ve babam yahu otur oturduğun yerde okulu bitirip işe başlayınca kendi paranla gidersin zaten İstanbul'da okuyorsun eh neyin eksik her istediğini de yapıyoruz ve devam eden o malum konuşma ....)
               Neyse konumuza dönelim Eh malum direkt uçuşlarda yol yaklaşık 10 saat sürüyor kafamızda ay acaba bu yol ne zaman biter diye düşünüyorsanız dert edecek başka daha çok şeyler var oh mis gibi sağlığınız yerinde anın tadını çıkarın canlarım.^^
Pudong Airport-Shanghai

İlk önce eğer benim gibi çok değerli bir yol arkadaşınız varsa yol zaten yakın zamanda bitecektir.Biraz filim izler biraz Uçak kalkar kalmaz uyuyan Çin'lilere bakar aaa!!! adamlara bak ne ara uyudular der sonra da tatlı mı tatlış teyze ve amcaların sıcak su isteyip o Türk havayollarının servis ettiği güzelim yemekleri beğenmeyip yanlarında taşıdıkları noodlelara oh sıcak suyu ekle karıştır işte hazır gel keyfim gel şapırdata şapırdata iştahla yediklerini görünce biraz şaşırabilirsiniz.Siz önünüzdeki yemeği yiyin,Bu arada gece mi artık hangi zaman diliminde ilerliyorsak bu tatlış Çin'li yaşlılar birde kültürlerine özgü Tai-chi hareketleriyle uçuşunuzu daha da renklendirebilirler.Hatta bir tane teyze kendisine selamlar başıma dikildi bir yukarı bir aşağıya esneyip durdu.
          Ben yolculuğun birazını uyuyarak geçirebilen o şanslı insanlardanım ama ayy ben o uçağın hareket halinde çıkardığı uğultuda uyuyamam derseniz;alın yanınıza bir kitap açın okuyun,önünüzdeki televizyonu açın  izleyin filminizi,dinleyin müziğinizi hatta koridor tarafında oturuyorsanız kalkın uçak içinde dolanın ki ben bunu 5 kez filan yaptım koridorda millet tanıdık oldu selamlaşır olduk :D Bu arada uçakta valla benim gibi yapmayın üşüyebilirsiniz.Üstünüze sıkı birşeyler giyinin.Ben eh gittiğim dönem yaz ayı diye şort tişort giyip yola çıktım ama uçaktaki mevsim yaz kış maalesef ki kış modunda,aman hasta olmayın.Bir bakmışız ki o 10 saat denen yol bitmiş ve uçaktan indiniz artık  Pasaport kontrolüne havalimanı içinde yapacağınız mini metro turu sonucu doğru gidebilirsiniz.Havalimanı büyük ne de olsa adamlar kolay ulaşım siz yorulmayın diye metro yapmış haliyle:D Uçaktan indikten sonra pek bir şey belki hissetmeyebilirsiniz lakin o havalimanından dışarıya çıktığınızda benim içimde halen hissettiğim o ilk heyecanı duymanızı umuyorum.Evet cidden artık Çin'desiniz bu rüya değil maceranın başlangıcı....

3 comments:

1. Severek takip ediyoruz.Yazılarınıza bayılıyoruz ve yeni maceralarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz :)

ReplyDelete
  2. Severek takip ediyoruz.Yazılarınıza bayılıyoruz ve yeni maceralarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz :)

3. Dünya turuna çıkma adına kurduğum hayallerin bir gün gerçekleşmesi için ilk adımlarımı attığımda şu an buraya bıraktığım yorumu hatırlayacağımdan çok eminim. 10 saatlik olmasa da 7saatlik bir Afrika yolunda geçirdiğim tecrübeyle birlikte, yazdıklarınızı en derinimde hissederek ve yüzümde bıraktığınız tebessümlerle okudum. Başarılar ��